Steele dossier’s main claims ‘likely false,’ admits journalist who helped launch Russiagate

The explosive dossier that fueled Russiagate and served as justification for snooping on a top Trump aide contains numerous claims that are “likely false,” according to one of the first journalists to report on the document.

Read more


Michael Isikoff, whose report on alleged Trump-Russia links was cited extensively by the FBI to secure a warrant to spy on Trump adviser Carter Page, has conceded that many of the dossier’s most scandalous allegations have yet to be supported by real evidence.

“When you actually get into the details of the Steele dossier, the specific allegations, we have not seen the evidence to support them, and, in fact, there’s good grounds to think that some of the more sensational allegations will never be proven and are likely false,” Isikoff, who writes for Yahoo News, said in an interview.

Most notably, the dossier alleges that Donald Trump’s former attorney, Michael Cohen, traveled to Prague to help coordinate “collusion” with the Russians. As Isikoff pointed out, Cohen vehemently denied the allegation in congressional testimony – and his recent plea deal for unrelated, non-collusion crimes signals that investigators think the ex-attorney is telling the truth.

“Why wasn’t [Cohen] charged with lying about it? That would have been as serious a lie as the lie he told about the Trump Tower Moscow project,” Isikoff argued. “All the signs to me are that Mueller is reaching his end game, and we may see less than many people want him to find.”

Isikoff also expressed doubts about the existence of the so-called “pee tape” which Russia is purportedly using to blackmail Trump – perhaps the most well-known and salacious claim made in the dossier. However, Isikoff said he still believes that Russia attempted to interfere in the 2016 presidential election.




Also on rt.com
Comey admits FBI failed to verify Steele Dossier it used to obtain a spy warrant on Trump’s aide



The dossier was authored by ex-spy Christopher Steele, who had been commissioned by Fusion GPS, a firm under contract with the Democratic National Committee (DNC) and the Hillary Clinton presidential campaign.

Isikoff’s skepticism is particularly noteworthy because he parroted many of Steele’s claims in a Sept. 23, 2016 article which the FBI cited in four Foreign Intelligence Surveillance Act (FISA) warrants to spy on Trump aide Carter Page. The FBI repeatedly claimed that it “did not believe” that Steele was the direct source for Isikoff’s article – but it was later revealed that the ex-spy had in fact briefed the reporter at the direction of Fusion GPS.

Like this story? Share it with a friend!

Let’s block ads! (Why?)

Post Author: martin

Avatar
Martin is an enthusiastic programmer, a webdeveloper and a young entrepreneur. He is intereted into computers for a long time. In the age of 10 he has programmed his first website and since then he has been working on web technologies until now. He is the Founder and Editor-in-Chief of BriefNews.eu and PCHealthBoost.info Online Magazines. His colleagues appreciate him as a passionate workhorse, a fan of new technologies, an eternal optimist and a dreamer, but especially the soul of the team for whom he can do anything in the world.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.